Dezerty

Palačinky bez mouky, cukru a mléka

Včera jsem Tondovi udělala palačinky a dostala jsem na ně šííílenou chuť. Takže mi to nedalo a dneska ráno jsem se do nich pustila v takovém provedení, abysme si s Ondrou nezkazili náš „jídelníček“. Potřebovala jsem je tedy připravit bez mouky a cukru. A protože domu skoro nekupujeme klasické mléko (vlastně jen pro návštěvy do kafe, nebo když děláme bramborovou kaši), nakonec jsou neplánovaně i bez laktózy. A pozor! Můžete je jíst „nasladko“ i naslano!

Asi vás bude zajímat, jak moc se liší od „normálních“ palačinek. Co se týká konzistence, řekla bych, že mají větší tendenci se drobit, ale v receptu postupuji tak, abychom tomu trochu předešli a ve výsledku jsou vláčné téměř k nerozeznání od originálu. Co do chuti, je hodně cítit kokos a tím i krásně voní během smažení. Jinak je chuť celkem neutrální a samozřejmě ji vždy přebije to, co na palačinky přidáte před servírováním.

INGREDIENCE(asi 15 ks):

  • 500 ml kokosového mléka (já použila moje oblíbené Aroy-D)
  • 280 g rýžové mouky
  • 4 vejce
  • Špetka soli
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • Pokud budete jíst nasladko, přidejte vanilkový extrakt nebo vanilku z lusku, pokud budete jíst naslano, přidejte více soli a pepř, pokud chcete oba způsoby, tento bod vypusťte
  • Ghí nebo máslo na smažení (pokud potřebujete bez mléka, tak vhodnou alternativu)

POSTUP:

  1. Do mixéru nalijte kokosové mléko, přidejte vejce, mouku, sůl a kypřící prášek.
  2. Dohladka vymixujte a nechte asi 30 minut odstát. Nelekněte se, těsto bude mnohem řídčí, než míváte u palačinek z klasické mouky.
  3. Rozehřejte pánev a lehce ji omastěte. Postupně smažte palačinky a nebojte se dát těsta málo, aby byly krásně tenké.
  4. Smažte je ideálně do mírně zlatavé barvy, ale nic se nestane, když budou světlejší.
  5. Vždy, když usmažíte palačinku, přendejte ji na talíř a přiklopte druhým talířem. Díky tomu se vám trochu „zapotí“ a zůstane hezky vláčná. Palačinky na talíři skládejte na sebe tak, jako když smažíte ty moukové – neslepí se.

PÁR NÁPADŮ NA SERVÍROVÁNÍ: SLADKÉ BEZ PŘIDANÉHO CUKRU

  • Různá ořechová másla (já mám nejradši kešu máslo)
  • Tvaroh
  • Rozmixovaný tvaroh s borůvkami nebo jiným ovocem, případně pro větší sladkost přidejte banán
  • Rozvařené ovoce (můžete přidat skořici a další koření)
  • Když máte chuť na čokoládu, rozmixujte banán a 2 lžičky holandského kakaa, případně přidejte i trochu tvarohu nebo bílého jogurtu
  • Čerstvé ovoce podle chuti
  • Oříšky, kokos, kustovnice, chia…

A CO MĚ NAPADÁ NASLANO?

  • Zapéct se sýrem a nebo i se špenátem
  • Podávat s mozzarellou, rajčaty a bazalkou za studena – „Caprese palačinky“
  • Zamotat jako tortilu s trhaným masem, cibulkou a čerstvou zeleninou
  • Guacamole
  • Kuřecí maso, jogurt s česnekem a ledový salát

No, možností na servírování je asi milion, tak mi určitě napište, jak to chutná vám! Ráda se nechám inspirovat.

Komentuj:

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.