Máma Jana

Jak jsme spokojeni s kočárkem a autosedačkou Cybex?

Když jsme vybírali kočárek, rozhodovali jsme se (jakožto rodiče amatéři) mezi všemi možnými značkami a do úzkého výběru se nakonec dostaly kočárky Bugaboo Buffalo a Cybex. Nakonec to vyhrál kočárek Cybex Priam s podvozkem All Terrain, v barvě Manhattan Grey a spolu s ním i autoseačka. O tom, jak jsme ho vybírali jsem psala TADY. A protože mi chodí hodně dotazů, dneska vám povím o tom, jak jsme spokojeni po skoro půl roce používání. Zatím samozřejmě používáme jen s korbičkou a autosedačkou, ale až vyzkoušíme sporťák, článek o něj doplním.

Hned na úvod musím říct, že jsem se do toho kočárku prostě zamilovala. Rozhodně bych ho nevyměnila za žádný jiný i přesto, že má pár věcí, které by určitě šly zlepšit. Každopádně je nádherný a já se s ním cítím, jako se superstylovým doplňkem a moc mě baví jezdit s ním po městě. Obzvlášť teď, když je zima a máme v něm pohádkový lesní fusak od Elodie Details.

Do článku jsem nefotila kočárek, ani autosedačku, jako do recenze – je toho plný internet a navíc si ho stejně každý potřebuje osahat a omrknout na vlastní oči v obchodě, takže věřím, že fotky by byly zbytečné. Pokud byste je ale i přesto ocenili, napište a doplním ;)

PROČ HO MILUJU?

Jak jsem psala v úvodu, je to stylovka. A já jsem ženská. To nám dává dohromady jasnej výsledek. Líbí se mi i šedá barva, černé „tyče“ a kola s bílým středem. Je decentní a zároveň tak vychytaný… Když se ale zaměřím na ty praktičtější věci, shrnula bych to asi do těchto bodů:

  • Kvalitní provedení všeho.
  • Přední kola se dobře otáčejí a s kočárkem se snadno manipuluje – i na malém prostoru ho otočím čelem vzad.
  • Přední kola jdou zaaretovat, pokud jedu po hrbolech a při otáčení by se zasekávala.
  • Zadní kola jsou dostatečně velká a tak po nich sjíždím i schody.
  • Kola jdou sundat (všechna) a tak je po deštivé procházce můžu opláchnout.
  • Brzda je z jednoho dílu (zvenku je pevný plast) a dobře se ovládá jednou nohou.
  • Kola nejsou nafukovací a tak je nikde nepropíchnem, naopak ale ani neklapou o zem, nedeformují se.
  • Košík je prostorný a zavírá se na magnet. Pak do něj žádný zloděj v metru nesáhne, protože vzadu je síťka. Když ale máte velký náklad (= třeba plíny), prostě necháte magnetickou část otevřenou a košík je rázem 2x větší.
  • Korba je super prostorná a má měkce vystlaný podklad pod zády miminka. Tato část jde vyndat.
  • Kočár můžete „svléknout“ a látku vyprat. Látky jsou nepromokavé a mají UV filtr 50.
  • Stříška má několik poloh zatahování, až tam mimčo můžete skoro zavřít, nebo naopak stříšku tak sklopíte, jako by tam žádná nebyla.
  • Kočárek moc neváží a snadno ho sama unesu, pokud si moc nenaložím do tašky, nebo pod kočár, takže tenhle bod klidně můžu smazat :D
  • Celý kočárek dvěma pohyby rozeberete a složíte do auta. Je to fakt strašně jednoduché a podvozek je po složení krásně skladný.
  • Na podvozek se snadno přidělá autosedačka.
  • Na madle jsou po stranách špuntíky na uchycení přebalovací tašky, takže vám nikam neklouže.
  • Madlo (i to na korbičce) je potaženou celkem příjemnou umělou kůží. Je tvrdší a do ruky lehce hranaté, což mi vyhovuje.
  • Výška madla jde snadno vysunout do různých výšek, takže může vozit třeba mladší sourozenec (ne tedy u nás :D), nebo vysoký táta.
  • Držák na pití (dokupuje se zvlášť) se dá přidělat na špuntík, který zároveň drží tašku, což jen doplňuje to, jak je celkový styl kočárku čistý.
  • Pláštěnka na kočárek je opět stylově provedená, napůl gumová a napůl z nepromokavé černé látky. Pokud ji vydržím nezmačkat, bude snad hezká pořád. Pasuje na korbičku i na sporťák.
  • Madla i korbička nejsou napevno, ale trošku se hýbají. Mělo by to pomoci manipulaci a u korbičky zase zmírnit otřesy.
  • Jo, a už jsem říkala, že má super design?

CO BY MOHLO BÝT LEPŠÍ?

Právě jsem ho asi v 459 bodech vychválila, ale věřte, i na tomto (mém milovaném) kočárku, jsou věci, které úplně 100% podle mého názoru nejsou. Každý kočárek asi nějaké takové mouchy má. I přes ně bych ho stejně nedala. A co je to konkrétně?

  • Ačkoliv ho tak všude představují, rozhodně to není super parťák do terénu. Přední kola občas zadrhnou o kořen a taky na kamenech celkem drncá. Zatím statečně brázdíme i lesy, pole, louky a další „offroady“, ale uvažujeme o upgradu podvozku na přední terénní kola, nebo o pořízení druhého kočárku vyloženě do „divočiny“. Ve městě, nebo na cestičkách ale bez problémů.
  • Korba byla na novorozence hodně veliká, což je ale pochopitelné – teď je Tonda obřík a my její velikost naopak oceňujeme.
  • Chybí stínítko – zkrátka něco prodyšného, co by zabránilo sluníčku, aby svítilo miminku do očí. Nenašla jsem ho ani v doplňcích pro zakoupení (když pominu slunečník, který se mi nelíbí a ani mi nepřipadne praktický), proto jsem přes léto na korbičku připínala látkové pleny.
  • Moskytiéra se dá kopit jako doplněk, je čistá, v černé barvě, stylová, pasuje na korbu i na sporťák, ale prostě u ní není návod, ani jsem ho nenašla nikde na internetu a tak jsme nepřišli na to, jak ji na korbu nandat a zároveň mít zvednutou stříšku.
  • Látka na kočárku je celkem neprodyšná, což je fajn na zimu, ale v létě se v kočárku drží horko. Chyběla mi možnost vzadu ji otevřít, aby mohl vzduch proudit. Sice je tam okénko, ale zatavené průhlednou gumou, takže k větrání neposlouží.
  • Potah na zakrytí korbičky (tam, kde má mimčo nohy) se celkem špatně nandává. Je ušitý tak, aby to bylo natěsno a držel tak krásně napnutý, což je esteticky super, ale nandat to, to je pro mě o nervy.
  • Když jedeme po větších kostkách, hodně to drncá a houpe a občas něco klape v uchycení předních kol, což mi docela vadí. Mám ráda, když kočárek jede v tichosti.
  • Když sundáváte korbičku, stisknete 2 postranní tlačítka. A ta klapnou. Takže si z procházky nikdy nedovezu spící dítě, protože abych vynesla korbičku do bytu, klapnutí ho pokaždé vzbudí.
  • Špuntík na uchycení držáku na pití je super, dobře to tam všechno drží, ale je do boku, takže držákem každou chvíli zavadím někde o zeď, nebo ho zarazím o dveře. Také se do držáku nesmí dávat moc vysoké pití, jinak se na špuntíku převáží dnem vzhůru a lahev vypadne (0,5 l láhev je ok, ale láhev 0,75 l už se převažuje).
  • Ačkoliv je autosedačka od stejné značky, musí se na přidělání k podvozku použít plastové „redukce“. Očekávala bych, že to půjde i bez nich.
Sluší i tátovi!

Takže to by byly hlavní body „pro“ a „proti“, co se týká našeho kočárku. Jak jsem psala v úvodu, sporťák doplním po vyzkoušení, ale ještě jedna část k tomu patří a tu ozkoušenou máme: autosedačka.

V ČEM JE SKVĚLÁ AUTOSEDAČKA CYBEX CLOUD Q PLUS?

Autosedačku používáme v kombinaci s isofixem, díky čemuž se snadno dává do auta, i z něj vyndavá. Co se týká umístění v autě, Tonda sedí za spolujezdcem, což je podle nějakých testů a zkoumání nejbezpečnější místo v autě. Z toho důvodu ho nevozím na spolujezdci (a taky proto, že neumí vypnout airbag :D). Čím je tedy sedačka jako taková skvělá?

  • Je opravdu kvalitně provedená a pro dítě pohodlná (sice nám to Tonda neřekne, ale odhaduji podle měkkosti, tvaru atd.).
  • Měla by vydržet od narození do 18 měsíců, nebo do 13 kg dítěte (takže nám tak do roka :D).
  • Barvou látky ladí se zbytkem kočárku a jde posadit na stejný podvozek. Potah sedačky můžete prát.
  • Získala ocenění v testech bezpečnosti.
  • Stříška je z tenoučké pružné látky a má UV filtr, jako kočárek. Jde zaklopit tak, že sedačka vypadá, jako by stříšku neměla.
  • Kromě zaklopení jde stříška naopak sklopit hodně dopředu. Její čelo je z plastu.
  • Na každé straně sedačky je teleskopicky nastavitelná bočnice, která v autě chrání při případném bočním nárazu.
  • Délka pásů se pohodlně nastavuje a na pásech jsou měkké výstuže na ramena.
  • Mimo auto můžete sedačku sklopit tak, že v ní dítě leží, jako v korbičce. Díky tomu u nás tato sedačka vyhrála.
  • Podložka pod hlavou je nastavitelná do 11 poloh.

MÁ TATO SEDAČKA NĚJAKÁ PROTI?

Má jich mnohem méně, než zbytek kočárku. Na sedačce totiž asi není tolik věcí, které by se mohy nějak závratně lišit, každopádně dvě věci bych našla:

  • Sedačka je fakt těžká, samotná váží 5,4 Kg. Náš Tonda teď váží 8 kg a to už dohromady dá „pěkné“ číslo. Kdybychom ji museli nosit dál, než 1 patro do garáže, asi bych vybrala nějakou lehčí.
  • Při nasazování na podvozek je potřeba použít plastovou redukci (je v balení), což mi přijde škoda vzhledem k tomu, že je to jeden set.

PS: Taky jste si říkali, jak váš kočárek bude krásně decentní, žádné šílenosti, barvičky a tak? Já jo. A taky spousta mých kamarádek. A teď už máme pojízdný cirkus :D Děti si logicky vybírají barevné hračky a my mámy zase chceme mít klid. Ale v zimním provedení se nám zatím daří držet se při zemi. Tonda má v kočárku stylový fusak a černobílé zvířátko od „Co budu dneska šít“. Jak se to povedlo? Prostě v chladném počasí spí a hračky ho moc neberou, takže je mám pod kočárkem, pro případ pozdější nudy v kavárně nebo třeba ve vlaku.

Vzpomínka na naší úplně první jízdu

6 komentářů: „Jak jsme spokojeni s kočárkem a autosedačkou Cybex?“

  1. Jani – Děkuji mockrát za zveřejnění recenze na kočárek. Přemýšlíme nad ním, vlastně i s tím, že rovnou koupíme ty větší kolečka dopředu. A tohle mi popravdě moc pomohlo. Ještě jednou díky, Adéla

  2. Jani, moc děkuji za vyčerpávající recenzi, přesně toto jsem si potřebovala přečíst. včera jsme byli kočárek omrknout a myslím, že jsme rozhodnutí. Navíc jsem si vybrala úplně stejnou kombinaci. Dana

  3. Jani moc pěkná recenze, chci se zeptat, nevadilo vám to madlo u Hluboké korbičky? Mě to tam strašně opticky vadí, prakticky zatím nemám zkušenost.

  4. Ahoj Jani, bude doplněný i článek o sporťáku? Kdy jste s ním začali? Jak vyzrát na všechny ty šňůrky apod? Díky moc!

Komentuj:

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.